Am cumpărat anul trecut de la hypershop.com
- “cea mai puternică baterie cu USB-C” – 130W
- și “primul încărcător cu tehnologie GaN de 100W”
Mai cumpărasem de la ei în trecut un Hyperdrive Net 6-in-2 (Gigabit LAN, HDMI HDR 4K 30Hz, 2x USB-C 100W, 2x USB-A 3.0)
Am dat pe baterie și încărcător aproape 1.700 lei din care 330 transport. La livrare am mai plătit prin Fedex 350 lei din care 30 lei taxe vamale și restul TVA.
În total un rotund 2.000 lei pentru un încărcător, o baterie și un cablu USB-C. E adevărat, în reclamă erau cele mai șmechere de pe planetă.
Asta după ce dădusem 400 lei (310 produsul + 22 transport + 70 TVA) pe Hyperdrive.
Și n-ar fi fost nici o problemă dacă mergeau bine.
Dar imediat ce a ajuns încărcătorului nu-i mergea decât un port USB-C. Atunci am început să citesc pe internet încercând să caut o soluție de reparare – mă gândeam că e vreun chip care trebuie resetat sau ceva. Și ce am găsit erau de fapt foarte mulți oameni care se plângeau de HYPERshop. I-am contactat și mi-au oferit completarea unui formular de RMA (return merchandise authorization) – practic un fel de garanție. Dar costurile de transport le-aș fi suportat eu – dus-întors. Măcar nu mai era vamă și TVA.
După câteva luni de utilizare portul LAN al Hyperdriveului, fiind basculabil, nu mai tine cablul în el.
Bateria pare că nu se mai încarcă complet – 1 din 6 leduri indicatoare nemaiaprinzându-se oricât aș lăsa-o la încărcat.
De rahat că vând ei produse proaste, șterg reviewurile negative de pe siteul lor și de pe Kickstarter etc.
Dar până la urmă greșeala mea că nu m-am documentat mai bine, că am avut încredere, că am cumpărat din afara Uniunii Europene.
Protecția consumatorilor ar putea face ceva oare?